PR

Met PR (Public Relations) onderhoud je de relatie tussen je merk en het publiek, in de breedste zin. Waar je bij marketing uitdraagt hoe goed jouw product is, zorgt PR ervoor dat anderen vertellen hoe goed jouw product is.

Als PR-consultant ben je de link tussen een merk en de media. Door middel van persberichten, productmailingen, persevenementen en social media zorg je dat je on top of mind blijft bij de editors, journalisten, influencers, content creators en de doelgroep.

Influencer Marketing

Merkbekendheid kun je vergroten via influencer marketing: Influencer Generated Content. Bij influencer marketing hebben onderstaande punten effect op de campagne:

  • De influencer (en zijn/haar volgers) moet een goede match zijn met het merk.
  • Storytelling: in plaats van product-gestuurde campagnes laat je de influencer het merkverhaal op een authentieke manier vertellen.
  • Een goede campagne bevat een mix van grote, bekende influencers (hero en macro) en kleinere influencers die een grote impact op hun volgers hebben (nano en micro).

Events

Waarom organiseer je een persevent als de print en online media al op de hoogte zijn van jouw product middels persberichten en productmailingen? Een event versterkt de relatie met de pers. Door een beleving neer te zetten, krijgt men een bepaald gevoel bij het merk. Daarbij is het goed voor de pers om de personen achter het merk te leren kennen (interviewmogelijkheden).